tisdag 6 december 2011

Ångesten

Ja då kommer ångesten! Jag är bara på dag 2 i mitt LCHF:ande. Och har redan dödlig ångest över att jag inte får äta panerat kött och potatis. Men jag har lovat mig själv att kämpa igenom denna veckan. Så nu skall jag fan klara detta. Jag bara måste. Finns ju mycket gott man kan äta nu med. Men varför skall de alltid vara så att de man inte får äta blir man så sjukt sugen på? I vanliga fall så går man inte och är lika sugen. Eller så är det man sj som inbillar sig en massa olika. Ja jag vet inte. Skit samma. Tvättar idag. Skall dock snart ut en runda med min snuttiga lilla son. Vi behöver en promenad. Så är de bara. Blir kanske fika med en väninna (kaffe för min del) Men annars skall vi nog bara ta en promenad. Och efterkontrollen igår gick jätte bra. Kommer sakna den barnmorskan som fan. Skit bra var hon helt enkelt. Och min slutliga åsikt om ägg/bacons muffinsarna var bara mums. SKIT GODA. Kan lägga in receptet senare. Dem är verkligen goda. Man kan också se det som en omelett typ. Jag kommer göra såna ofta det kan jag lova. Vill man kan man ju istället ta i skinka eller svamp eller något annat man gillar. Man kanske skulle driva en matblogg? NEEJ. :P Nej nu har jag inte tid med detta mera. Så får se om jag skriver mer senare idag eller om de blir imorgon eller när.

1 kommentar:

Malin Henrixon sa...

HEJ!
Kul att du provar detta sätt att äta!
Jag lovar att sugenheten går bort - ät mer fett så kommer du vara nöjd och blodsockret hoppar inte upp och ner.
Fundera ut vilka livsmedel du älskar av det som passar in under LCHF och ät det när sugenheten kommer:
Mina favoriter som får mig att inte vilja se åt det jag trodde jag saknade är: salami, brie, mozarella, nötter - ta en näve eller bit direkt ur kylskåpet!
Vill du ha mer tips är du välkommen att besöka min blogg:
KUNGSJÖBACKENS KÖK
http://www.malinslchf.blogspot.com/

kram MALIN