söndag 4 december 2011

Andra advent.

Jaha då är det andra advent. Snacka om att det går fort. Snart är det jul. Och än har jag inte fått upp alla julsaker. Dem står i hallen i nu. Just nu är här sån kaos. Vi gjorde nämligen om med möbleringen i köket och då försvann viss förvaring. Så det fick stå lite var stanns så länge (prylarna). Det mesta har kommit till rätta nu men ändå. Hoppas hinna få helt i ordning denna veckan så man sen kan koncentra sig på att börja julmat och sånt. Men denna veckan som kommer är kaos totalt. Läkarebesök, efterkontroll, bvc, hyresvärds besök. Vår fläkt har lagt av samt vi skall få en ny spis. Vilket verkligen behövs. Hela veckan är det något. Tisdag är tvättedag som vanligt. Har sjukt massa tvätt. Korgen är full dagen efter tvätt. Jag fattar det inte. Jag hatar att tvätta. Det är så jävla trist! Fast ännu tristare är nog ändå att vika in tvätten. Vilket tyvärr ibland tar en smärre evighet här. BLÄÄ.. Har även fått lite tid att se på JULKALENDERN. Jag är sån som vill hålla lite på traditioner. Särskilt för min sons skull. För när han blir lite äldre och komma vilja kolla på sånt så är det ju klart att mamma med skall kolla med han :) I natt var det verkligen skit märkligt väder. Vaknade av att de åskade och blixtrade ...... Jisses alltså :S haha! Nej skall in och kolla SMHI nu. Ha de.

Inga kommentarer: