söndag 29 januari 2012

Fortsättning dag 1

Gossen min och sambon sover än. Skall låta pojken sova en liten stund till. Sen skall han upp för han skall äta och jag skall i väg och handla lite saker som jag behöver :) Har diskat och hunnit äta lite LUNCH. Blev rester från igår visst mått av LCHF men lite fusk över det men ändå. Jag räknar det som en godkänd rätt. Kommer kanske inte vara 100% strikt hela tiden. Jag får ju prova mej fram vilket som ger resultat osv. Men här kommer ett recept i alla fall.


Köttfärs med curry och gräddtäcke


Ingredienser:

Valfri mängd köttfärs

Champinjoner (så många du själv vill)

Grädde (den mängd du anser räcker)

En msk chilisås

Lite grillkrydda

Salt & Peppar



Gör så här:


Brynfärs med massa curry, lite salt och peppar.

Vispa grädden tjock (som du sj tycker) blanda i lite chilisås (i mitt fall ca en matsked) samt lite grillkrydda (jag tog bara en tesked eller liknande)

Skiva champinjonerna.

Varva champinjoner och färs i formen.

Bre sedan över curry/chiligrädden.

Sätt in i ugn på ca 225 grader ca 20 min.


Servera med grönsaker (sallad, tomat & gurka)

Såna som inte LCHF:ar kan ju så klart byta ut sallad mot annat dem vill ha te.x pasta eller ris.


Grunden till denna rätt har jag fått av min kära vän Charlotte Men har ändrat om en del i receptet dock. Men ändå :)

Inga kommentarer: